Tuesday, June 06, 2006

روز شيطان

امروز ششمين روز از ششمين ماه در سال شش است. عدد ۶۶۶ را شیطان پرستان و بعضی از مسيحيان سمبل شيطان ميدانند. اين عدد از متون قديمی انجيل برداشت شده که در آن نام قيصر روم "قیصر نرو" که يکی از سرسخت‌ترين دشمنان مسيحيان بود، به رمز با عدد ۶۶۶ نمايش داده شده است و هیچ ارتباطی با شیطان ندارد. جالب اينجاست که طبق نظر تاريخ دانان و انجيل شناسان اين عدد در حقيقت ۶۱۶ بوده و زمانی بر اثر يک ترجمه غلط و يا رونويسی اشتباه به ۶۶۶ تبديل شده است.

از اين عدد سازنده فيلم "طالع نحس" (The Omen) به عنوان يک کلک تبليغاتی استفاده کرده است و فیلم امروز بر پرده سینماهای آمریکا به نمایش در می‌آید. فيلم طالع نحس بازسازی فيلم خوبی است که در سال ۱۹۷۶ با شرکت گريگوری پک ساخته شد.

اين اعتقاد خرافاتی در آمريکا طرفداران زيادی دارد به طور مثال در سال ۲۰۰۳ فرماندار ايالت نيومکزيک دستور داد که نام جاده ۶۶۶ را به جاده ۴۹۱ تغيير دهند تا توريست‌های بيشتری جرات کنند و از آن جاده رد شوند. در صورتيکه آمار بسيار بالای تصادفات در اين جاده بيشتر به علت مصرف زياد مشروب در اين منطقه و باريک بودن اين جاده پر رفت و آمد است. و یا سال ۱۹۸۸ نانسی ریگان همسر رونالد ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا، دستور داد که پلاک خانه جدیدشان را از ۶۶۶ به ۶۶۸ تغییر دهند تا شیطان نتواند به خانه آنها نفوذ کند.

در اروپا اين عدد به علل ديگری طرفداران زيادی دارد. در اتريش تعداد بسیار زیادی زوج برای ثبت ازدواجشان در این تاریخ ثبت نام کرده‌اند. چرا که تاريخ ۶.۶.۶ تضمين می‌کند که زن و شوهر هيچوقت تاريخ ازدواجشان را فراموش نکنند.

منبع: www.orf.at

1

Blogger reza

به نظر من يكي از دلايل موفقيت فيلم طالع نحس، انتخاب موسيقي بود كه فوق‌العاده است.

06 June, 2006 21:36  

Post a Comment

>>