Monday, May 29, 2006

کد داوينچی (The Da Vinci Code)

The Da Vinci Code من متاسفانه و يا خوشبختانه کتاب کد داوينچی را نخوانده‌ام و نمی‌توانم فيلم را با کتاب مقايسه کنم. اين فيلم اشکالات زيادی دارد و شايد بزرگترين عيب آن انتخاب تام هنکس در نقش یک استاد "علامت ‌شناسی" است که ناخواسته در جريان حل معمای يک قتل و ماجراهای وابسته به آن قرار می‌گيرد. تام هنکس هنرپیشه‌ای درجه اول است که تخصص در بازی شخصیت‌ها دارد اما آقای پرفسور در اين فيلم شخصيتی نيست، بلکه فردی‌ست که فقط در قبال ماجراها و مسائل مختلف پيچ در پيچ فيلم عکس‌العمل نشان می‌دهد (به نوعی يک اينديانا جونز ترسو) و تام هنکس، که اهل عمل است و نه عکس‌العمل، در اين نقش گير است و امکان بازی ندارد. حتی آنجا که به‌خاطر تجربه تلخ کودکی ترس خود را از اماکن تنگ نشان می‌دهد، قابل باور نيست.
فيلم تقريبا دو ساعت و نيم طول می‌کشد. دو ساعت و نيم مملو از معما، رمز، توطئه، حادثه و ماجرا، اما وقتی که از در سينما بيرون می‌آيی تمام آنها را فراموش می‌کنی.
به جرات می‌توان گفت اگر اين فيلم از روی کتابی پر‌فروش ساخته نشده‌ بود، روی دست سازنده‌اش باد می‌کرد.

Tuesday, May 23, 2006

Brokeback Mountain

Brokeback Mountain, Watch the Trailerبالاخره اين فيلم را ديدم. Brokeback Mountain داستان دو چوپان همجنسگراست که بيش از بيست سال پنهان از چشم زن و فرزندان و اجتماع با يکديگر رابطه‌ای عشقی و سکسی دارند. صرفنظر از دو صحنه "پرشور" سکسی و صحنه‌های بسيار زيبائی از طبيعت (از نوع فيلم‌های مستند) این فيلم برای من ملال آور و خسته کننده بود. کارگردان سعی زيادی کرده بود که به فيلم يک ريتم رمانتيک و اجتماعی بدهد و در بعضی موارد موفق هم شده بود به طوری که در طول فیلم، گاه تماشاچی فراموش می‌کند که موضوع يک رابطه عشقی "نامتعارف" است.

Brokeback Mountain, Cast and Creditsبرای من رابطه دو همجنسگرا از نظر عقلی قابل قبول است چرا که معتقدم رابطه دو انسان عاقل و بالغ، تا زمانی که ضرری برای ديگران نداشته باشد، به خودشان مربوط است اما از نظر احساسی غير قابل هضم است و اين فيلم هم نتوانست تغييری در آن ايجاد کند.

Tuesday, May 16, 2006

رابطه شيرين عبادی و چلو کباب

رابطه شيرين عبادی و چلو کباب


قضیه از آنجا شروع شد که یکی از دوستان خوبم پیشنهاد کرد بجای "شیرو خورشید" روی پرچم ایران بهتر است "سیخ و کباب" گذاشته شود چون این در حال حاضر تنها نقطه نظر مشترک تمام ایرانیان است.......


يادداشتی خواندنی از ليلا فرجامی.

منبع: iranian.com

Sunday, May 07, 2006

آخوند متظاهر

ببينيد کسانی که روزانه ده‌ها بار مردم را به صحرای کربلا می‌برند, خود تا چه اندازه به اين مسائل معتقدند.

ويديو در سايت zSHARE

با تشکر از: iranian.com و thespiritofman.blogspot.com

Thursday, May 04, 2006

يک آمريکائی در ايران

متوسط‌ها

شعری آلماني، که متاسفانه نمی‌دانم از کيست، می‌گويد:
Ihr die Mittelmäßigen, ihr sterbt in eurer Mittelmäßigkeit.
شما متوسط‌ها، شما در متوسطی خود خواهيد مرد.

Monday, May 01, 2006

شبی پر از شور موسيقی



ويديو کوتاهی از کنسرت

سيما بينا سنگ تمام گذاشت. او خواننده‌ای کاملن حرفه‌است که نه فقط برای دل خودش بلکه برای بينندگان و شنونده‌گانش می‌خواند. به‌جرات می‌توان گفت او تنها خواننده ايرانی در زمينه موسيقی سنتی‌است که بر روی صحنه راحت است و در قيد و بند کليشه‌های موجود در اين ضمينه نيست. کسانی که کنسرت‌های پريسا را ديده باشند منظورم را کاملن درک می‌کنند. ديشب سيما بينا با اجرای ترانه‌هائی از خراسان و مازندران آنچنان تماشآچيان را به وجد آورد که در پایان حاضر به ترک سالن نبودند.

جهت اطلاع علاقه‌مندان برنامه‌های آينده اين کنسرت در ديگر شهرهای آمريکا و کانادا: